Midsommardag

Sitter ensam ute på altanen. Inte riktigt ensam, en enveten geting håller mej sällskap. Jag tänker mej att det är Barry från Bee-Movie. 

Det är tyst och stilla. I stort sett alla grannar firar midsommar någon annanstans i år. En och annan båt hörs från havet. Solen gassar från en knallblå himmel. Det blåser friskt men där jag sitter kommer bara en och annan fläktande pust. Friden störs bara av.... Glassbilen! Till och med här ute på ön kommer den. Fast Knäppisen fick gratis glass härom veckan, så jag tänker gott om den idag.

Familjen är inne: en ser på fotboll, en vilar middag, en ser på plattan och en låtsas vara en Youtube-stjärna och spelar in låtsasfilmer. Själv skall jag dricka te och följa Pollys äventyr i en fiskeby i England. Och kanske jag somnar lite i solen. 

Älskar sommar om den här ön.