90-talsfavorit

För ett tag sen dök det upp en strof ur en låt i min skalle. Som jag skrivit om tidigare, är min skalle full med låtar av alla de slag som dyker upp titt som tätt. Strofen var "you said that I was naive, but I thougt I was strong". Ju mer jag sjöng den, desto mer frustrerad blev jag. Låten kom inte fram!
 
Då fick jag plocka fram räddaren i nöden: Google. Och vips fick jag svar på vilken låt det var. "Stay" med min 90-talsfavorit Lisa Loeb. Vad jag älskade Lisa. Och nu när jag lyssnar på låtarna igen, så sitter de som de ska, jag kan dem fortfarande. 
 
 
Åh, vad jag älskade den videon. När den gick på MTV (japp, det var på den tiden MTV bara visade musikvideos) satt jag som klistrad. Jag drömde om att bo i en loftlägenhet i New York. Klädstilen hade jag redan. Självklart hade jag CD:n och vissa låtar satte jag på repeat på hög volym. Mina grannar var nog rätt less på mej då. 
 
Låten kom från filmen "Reality Bites" med coola Winona Ryder och snygge Ethan Hawkes (självklart hade jag CD:n med soundtracket). Älskade den filmen också. 1994 kom den om någon undrade. Ben Stiller var med i den och regisserade. Det var innan han blev så där tramsig. 
 
Så nu är jag fast i Lisa Loeb igen. In med er och lyssna på alla hennes låtar. Låtarna från albumen Tails och Firecracker är mina favoriter.