Ibland undrar man...

Varför man utsätter sig för vissa saker. Här sitter jag och pustar ut efter 3 timmars pyssel-och-film med 8 glada nioåriga tjejer. 


Knäppisen ville ha lite mys med sina kompisar utan att fylla år. Så jag tänkte att hon kunde ha lite julkortspyssel, så jag kunde rensa lite i gömmorna. Nu fick jag för mej att det jag hade inte räckte, så jag köpte lite mer klistermärken. Det var lite onödigt för det jag hade räckte gott och väl. 

Tjejerna åt pizza, pysslade och såg på film. Lite kurragömma och Musically hanns också med. Allt avslutades med att alla fick en liten goodiebag med sig hem. Tjejkvällar och scrapmaror brukar ju innehålla sånt. 


Så för att summera lördagen:
- Jag hade alldeles för mycket saker innan. Även om tjejerna plockade med sig papper hem, syns det inte i högarna.
-Alla gillar inte att sitta och pyssla i timmar, som Knäppisen gör. Och alla gör inte som den blivande lilla läraren önskade, så hon blev lite sur.
- Ett gäng tjejer är lite mer stillsamma än grabbar, men de låter ändå bra mycket 
- Att man blir dödstrött av kalas. Längtar tills i morgon när jag inte tänker göra något nyttigt alls. 
- Det finns hopp för kortmakarframtiden om man ser vad tjejerna presterat. Jättefina kort.