Höstlåg

I år känns hösten jobbigare än nånsin, tycker jag. Antagligen är det efter den fantastiska sommaren och de senaste dagarnas underbara väder. Jag vill inte ha mörker och höst, och ännu mindre vill jag ha kyla och vinter. 
 
Egentligen gillar jag hösten, den klara luften och när träden gulnar. Men i år, nej fy fasen. Det känns bara jobbigt och deppigt. Vill ha sommar och sol och semester. 
 
När jag ser över min omgivning, speciellt på jobbet, verkar alla vara nere i en svacka. Det klagas och gnälls överallt och alla verkar vara småirriterade. Eller så är det bara jag som är Häxan surtant och tycker att alla är sura, de kanske är glittrande glada som i en härlig 40-talsfilm. Vad vet jag.
 
Pratade med Knasbollen om vi egentligen finns på riktigt eller om vi bara är i ett spel, typ Matrix. Jag kanske har fått en bugg i systemet. I så fall vore det bra om den som spelar spelet kunde fixa buggen.... 
 
Nu tar jag på mig mina lurar och lyssnar på Spotify hela dagen, så jag inte surar ner någon mer som kanske är lite glad. Om jag sätter på något gammalt som gör mig glad, kanske jag blir det också. Fake it 'til you make it, är ju mitt ordspråk. Och så kan jag räkna ner timmarna tills jag får komma hem. Onsdag idag och snart är det helg. Då är vi ute hos papps, det ska bli skönt. 
 
Ett bildlöst inlägg fick det bli idag, för alla bilder jag lägger upp blir miniatyrer. Skumt. Bloggen är visst också grinig idag.