Drömställe

Tänk att få ha den här utsikten varje dag. 
 
 
Bildern är från Hemnet och här hänger jag ofta. Drömmer mej bort. Efter ett ställe där jag ser havet hela tiden. Där stormarna sliter i huset och man ser havet skumma. Jag älskar havet när det blåser. Jo, jag älskar i och för sig havet hela tiden. Men just nu längtar jag mer än nånsin till ett hus på en klipppa vid havet. Ett ställe dit vi kan åka året om, inte bara en liten sommarstuga. Jag vill kunna åka iväg när jag vill året om. 
 
För några veckor sen hittade jag ett perfekt hus i Kyrkesund på Tjörn. Ett hus med underbar utsikt över Stigfjorden och med en liten inomhuspool. Tyvärr hann det säljas innan vi vann miljonvinst på Lotto. Har också hittat några fina på Härön och på Gullholmen på Orust. Men även de hann säljas innan storvinsten kom. VAnn 26 kronor häromdagen men det räcker inte långt. Men jag letar vidare och håller tummarna på en vinst. 
 
Ibland längtar jag efter att få bo i en fyr. Långt ute från alla människor, bara vi och fyren. Det kan hända att jag är aningens inspirerad av sommarens favoritböcker om "Det lilla bageriet på strandpromenaden". Men ändå. Här kan man ju verkligen snacka om att bo nära havet.