Lite dumt gjort kanske

Det finns tillfällen där man ångrar sig. Jag gillar inte tanken på att ångra sig, man lär ju sig alltid något. Men vissa saker önskar man att man låtit bli. 

Som när man haft långt och faktiskt rätt fint hår. Och när man då fått för sig att man vill se ut så här:


Så jäkla fint. Men när man glömmer att man inte har platt, rakt och tjockt hår. När man liksom förtränger att ens hår är mjäkigt och lockigt. Ja, då kan man faktiskt tycka att det var lite onödigt att klippa av så jäkla mycket av det där långa och rätt fina håret.

Det borde ringa några varningsklockor när ens man, som inte brukar lägga sig i mina hårinfall, protesterar. Inte för att han gillar långt hår mer än kortare, utan för att han inte orkar med mitt gnäll och tjat om att jag vill ha tillbaka mitt långa hår. Det har han gått igenom tillräckligt många gånger. Japp, jag har klippt av mig håret några gånger förut och inte lärt mig ett smack. 

Eller när ens frisör, som man gått hos i typ 20 år, tveksamt tittar på bilden och säger "det krävs en del jobb av dig för att få det så här". Men när jag glatt svarar "Ingen fara, jag kör med plattång". Spoileralert: JAG KÖR ALDRIG MED PLATTÅNG!!! 

Det visar sig att när håret åkt av och man inser att ens lite lockiga och mjäkiga hår, inte är det utan MISSLYCKAT TANTPERMANENTLOCKIGT, ja då kan det hända att man ångrar sig en hel del. Inte ens min frisör lyckas få det platt som på bilden, ja då inser man att det var lite dumt gjort. 

Så Mr P, du ville spela in det när jag ångrar mej. Här får du det skriftligt. På nätet där inget försvinner. Det var lite dumt gjort. Och (nu kommer det): Du hade rätt! 

För er som undrar hur hemskt det kan vara, ni får fortsätta undra. Den här frisyren är inget jag vill spara minnen av. Får fundera på vilken färg det ska bli nästa gång. För det är ju bara hår man kan leka med, det växer ju alltid ut. Men den här gången tar det lite längre tid bara. 
#1 - - Anonym:

Ahhh! Äntligen! Det erkännandet har skärmdumpats...