Ett jippo eller...?

Jag har alltid tyckt att Alla hjärtans dag är ett kommersiellt jippo. Men idag bestämde jag mej för att faktiskt uppskatta dagen. En dag där man uppskattar sina nära och kära, när man påminns att visa lite extra att man älskar nån. Vad kan vara fel med det, liksom.

När folk omkring mej mår dåligt behövs en sån här dag lite extra. Och även de som mår bra behöver också lite extra kärlek. Så i år skickar jag kärlek till min familj, släkt och vänner. Vissa älskar jag till döds, andra älskar jag och tycker nog om mer än de älskar och tycker om mej. Men även om jag inte får nåt tillbaka bestämmer jag mej för att skicka kärlek åt alla håll idag.

Till och med dagens publik vid våra informationsträffar får en dos. Vårdpersonal är en tuff publik men efter dagens sista dragning fick vi minsann applåder. Det är första gången för oss och det fyllde oss med en skön känsla när vi gick hemåt. 

Jag överraskar familjen med lite gofika, alla får det man tycker mest om. Mr P får en semla, Knabollen får frossa i prinsesstårta och Knäppisen äter väl bara marsipanen. Själv äter jag hennes tårtrester och kanske en bulle. 

Tårtan är en vacker liten tvåbitars-variant. Det var inte lätt att hitta en med rätt text. "Vill du gifta dej med mej" passar ju inte att ge till sin son. "Du och jag för alltid" kändes inte heller rätt, så det fick bli "Min älskling". Lite lagom pinsamt för en nästantonåring. 

Så ha en underbar Alla hjärtans dag familj, släkt och vänner! Och alla andra förstås! Alla mina läsare får en dos av dagens kärleksslev.