Lite synd är det väl ändå....

Jag menar, den är ju så fin. Grön och bara lite sned. 


Ok, man får inte nudda den för då dröser det barr. Men om man bara tittar på den så är den vacker. Fast jag får ge mig, den får åka ut vilken dag som helst.

En skön (men sjuk) ledighet tar slut. Konstaterade att vi varit friska i 3 dagar från veckan innan jul och tills idag. Det har varit feber, huvudvärk, spyor (pga feber), hosta, snuva och halsont. Tristast var när papps blev sjuk i helgen och missade en inplanerad bal. Och inte var det ju planerat att skiten började om igen med en krasslig liten knäppgök och en Mr P med halsont. Och jag smällde till med en kraftig allergisk reaktion som började i fredags. Det eskalerade under helgen och i morse såg jag ut som en prickig korv. Slå upp Angioödem och nässelutslag så får ni se hur det såg ut. 

Men trots sjukor har det varit skönt att vara ledig. Och så skönt att ligga i en soffa som man inte får ont i kroppen av. Att ligga still och mysa och se på film. Så härligt. Visst, när fingrarna svullnade till tjocka röda korvar och när öronen svullnade så jag inte kunde ha glasögonen på, det var ju inte mysigt. Eller när nässelutslagen satte sig på stämbanden, det kan man ju klara sig utan. Fast å andra sidan svullnade inte tungan och läpparna, det är ju bra. Ett litet besök på Närakuten resulterade i en laddning medicin och nu är jag på väg tillbaka. Har bara blåröda utslag runt ögonen, så jag ser ut som om jag varit i slagsmål.

I morgon börjar vardagen igen. Tur att vi går mot ljusare tider och vår. Härligt!