Spadag

Idag har Knäppisen gjort sin debut med manikyr på salong. Vid nyår vann jag en tävling på Instagram på ett ställe som heter Studio 34 Kidz Minispa. Och det är precis vad det heter, ett spa för barn. De har kalaspaket och vanliga spagrejer. Allt var rosa i salongen, rosa och glitter. Så mysigt. Ett besök rekommenderas.






Knäppisen gick bananas med rosa nagellack och stämplar på naglarna. Hon älskade varje sekund, eller som hon sa: "Mamma, jag är född för just detta". Det ligger något i det, för innan hon var två kunde hon få utbrott av förtvivlan om vi skulle gå på kalas och naglarna inte var målade. Det har hon inte från mig, som ju är nagelbitare i perioder och nästan aldrig målar mina naglar.

Eftermiddagen spenderades hos svärföräldrarna, där Surasvägerskan skulle bjuda på lunch. Och jag gjorde det jag gillar mest där, la mig under en filt i massagestolen och somnade. Med musik i lurarna (fast i dag var det längskidor) kopplar man av fullständigt.

Det bästa är att det är söndag i morgon, en helt ledig söndag eftersom Knasbollen inte tyckte att jag behövde åka med på hans innebandymatch. Jag ska njuta! 




#1 - - Angelica Wåhlin:

Nämen, så gulligt ju!