8 mars

Idag är en viktig dag. En dag som uppmärksammar orättvisorna i världen. Att vi kvinnor inte har samma förutsättningar som män.

Jag vill passa på att hylla några viktiga kvinnor i mitt liv: 
- Min mamma Birgitta. Min förebild som pluggade till det hon ville, lärde mig att demonstrera mot orättvisor, laga mat och baka. Hon var min bästa vän.
- Min mormor Ingrid. Utan hennes styrka att fostra 5 barn med en inte så snäll morfar vid sin sida, hade min mamma inte blivit den hon blev.
- Min farmor Sonja. Snällare människa får man leta efter. Jag bodde hos henne när jag flyttade till stan och jag saknar henne ofta.
- Pappas särbo Renée. Hon kom in i våra liv samtidigt som den lilla knäppgöken och jag kan inte tänka mig mitt liv utan henne. 
- Min chef Annette. En kvinna som är fantastisk och tuff och ändå får mig att skratta mest hela tiden. 
- Min kollega Katarina. En klippa som oavsett stressnivå alltid har ett leende och kloka ord över.
- Mina scrappisar Jane, Suz och Josefin. En oas när vi ses, där man kan sitta tyst tillsammans i timmar eller babbla lika länge. 
- Och min älskade lilla Knäppis. Vad skulle jag göra utan dig. Jag hoppas att din framtid blir fin och rättvis.