April the giraffe

Idag på jobbet skulle vi uppgraderas från Windows 7 till Windows 10. Jobbet skulle ta 1.5-2 timmar och under tiden kunde vi inte använda datorn alls. Vi kom på den brilljanta idéen att vi sätter igång den på lunchen och tar en långlunch. Eftersom vi behövde ha med datorn i morgon när vi inte är på kontoret, och det där jäkla uppgraderingen var tvungen att göras i veckan var det en bra idé. 

Men när vi kom tillbaka från lunchen höll skiten fortfarande på och vad gör man då? Jag är nästan helt digital när jag jobbar och har inga papper alls. Min rumskompis var smart och hade skrivit ut lite dokument som hon läste, men så långt hade jag ju inte tänkt. 

Som tur var gick det världscupen i skidor på TV, så det satte jag på i telefonen. På min jobbmobil tänkte jag kolla lite på Aftonbladet. Och då fick jag se henne, April the giraffe. En livesändning från födseln av hennes kalv (heter det kalv eller bara unge?). Spännande tänkte jag och började kolla. Det enda som sen hände, under de 15 minuter innan datorn var klar, var... Inte ett skit. April stod mest still och kanske tuggade på någon. Lite surt att jag inte fick se en giraff-födsel. 

Och nu när jag gick in på sidan, hade något hänt? Nope, inte ett skit. Var tvungen att kolla så det inte var en stillbild jag kollade på. Men hon rörde sig lite lite. I fyra dagar har hon tydligen hållit på. Tyvärr har jag blivit lite besatt av April, och risken är stor att jag kommer kolla in henne på väg till Skövde i morgon. Vill ju inte missa nåt... 

Annars är mitt favoritämne i sexan: hemkunskap! Knasbollen stod för middagen och serverade Torsk med knaprigt täcke, ostgratinerade tomater och potatismos. Så gott. 


#1 - - Anonym:

Riktigt gött var det!