En annorlunda midsommar

I år är midsommaren annorlunda här ute på Tjörn:
  • Första året sen 1999 (Japp, så jäkla gammal är tanten) firar jag inte med Mr P. 
  • För första gången i sonens liv, alltså 16 midsomrar, är jag inte med honom heller.
  • Papps och R är på partaj inne i Myggenäs (på Tjörn) 
Jag och Bönan hänger ensamna ute på ön och firar inte midsommar vidare mycket. Vi har ätit sushi, solat och har Stranger Thingsmaraton. 

Grannarna  har klätt midsommarstång och nu dunkar musiken. Så mysigt. Tur att det firas lite här i trakterna. 

Var är då grabbarna, kanske nån undrar? De har flugit upp till släkten uppe i Norrland. De landade i Kiruna nu på eftermiddagen efter nästan en hel dags resande. 

Så nu sitter vi här och är lite uttråkade, jag och bönan. Vi funderar lite på vad vi ska äta, kanske fiskbullar. Eller så fortsätter vi äta bullar och godis. Och väntar på att gamlingarna har festat klart, så att fylletaxin 😉 kan komma. 

I morgon firar vi lite midsommar, med sill och bubbel. Så lite midsommar får vi också. 


#1 - - sandra ledin:

Annorlunda kan också vara bra. Lätt väldigt mysigt att hänga ihop och se på Stranger things med lite godis och bullar. Stranger things är så bra tycker jag. Lagom mycke spänning och fantasi.

Ha en jätte fin kväll!!!