En fullspäckad helg

Dålig uppdatering på bloggen, jag vet. Har haft mycket i huvudet men inte fått ner det på pränt. Slappt, men så är det.

Helgen var fullspäckad. Har köpt jord, skor och mat. Den efterlängtade lönen kom ju i fredags, i alla fall för Mr P, själv fick jag vänta tills idag. Funderade lite på hur en "vanlig" lön kan se ut, har nog inte upplevt en full lön på evigheter. Antingen är det Vab, sjukdagar eller föräldradagar. Om 8 år lär jag väl få reda på det, då är barnen så stora att jag inte får ta mer Vab eller Föräldradagar.

På lördagen var övriga familjen var på 7-årsfest medan jag stannade hemma och planterade. Insåg att jag faktiskt inte är riktigt klok. Jag är precis som min bror när det gäller att dra upp plantor. I år skulle jag ta det lite lugnt och inte återuppleva våndan med 49 tomatplantor, som jag hade förra året. I år blev det "bara" 15... Plus 12 majs-, 3 paprika-, 4 melon- och 4 gurkplantor. Plus en hög med Svart trumpetblomma och Sommarrudbeckia..... Tur att jag inte sådde fler sorter kan jag ju säga nu. Får nog hejda mig ännu mer nästa år.

Mors dag spenderades hos svärmor med grill och avkoppling. Självklart blev jag firad på morgonen hemma också, med choklad och blommor, precis som det skall vara.

Och nu sitter jag här och längtar till nästa helg. Eller i alla fall tills i morgon då det skall vara sommarfest på dagis.