Vad hände med....

- den där IT-attacken för någon månad sen, den som var så farlig att en hel kommuns datorer slogs ut? Den har man inte hört något mer om.....
 
- min första pojkvän, skolans snygging, nyinflyttad och lite spännande? Och jag som var totalt ointresserad men när han frågade: "Är vi bara kompisar eller ihop?", tänkte jag kalkylerande "Om jag säger att jag är kompis med honom blir jag aldrig av med honom, är vi ihop kan jag göra slut". Undrar vad som hände med honom. Jag raderade ut honom från min hjärna, tror jag.
 
- juni? Månaden som bara försvann. Alla jag pratar med undrar: Vart tog juni vägen??? Någon som har sett en bortkommen sommarmånad? Jag behöver juni för att hinna med allt som jag tänkt göra i sommar. 
 
- sommarvärmen? Den här veckan blev vi lovade medelhavsvärme. Och det kanske vi fick, medelhavsvärme som den är där på vintern. För någon sommarhetta är det ju inte.
 
- mitt shoppingsug? Jag längtar efter att gå bort till butiken där hemma och shoppa, men jag kommer på ursäkter hela tiden. Idag är min ursäkt att jag skall träna! Vad hände där, kan man undra?
 
- långledigheten? Den där som man har haft sen kidsen föddes, på den gamla goda tiden när det fanns föräldradagar att ta ut på sommaren. Nu blir det bara några få veckor, hur skall jag hinna med allt. Speciellt nu som juni försvunnit. 
 
- alla 80-talsfavoriterna som Limahl,  ödlorna i V och systrarna i Trance Dance? Jo, jag vet att man kan Googla fram dem, men ibland vill man bara undra lite allmänt. 
 
- alla foton från jag var liten. Jag kollade på dem i höstas och sen har min briljanta pappa lagt dem på ett superbra ställe. Så superbra att vi inte hittar dem längre. Sommarens aktivitet får blir att leta vidare. 
 
När man sitter och gör riskanalyser tar hjärnan många olika vändor... Snart får jag ta lite bubbel och fundera vidare.