Veckans Insta igen

Nej, vi börjar väl måndagen med lite Insta-bilder. Det har varit rätt mycket på Insta denna vecka, som alltid när jag är ledig och hittar på saker. På vardagarna händer det inte så mycket som är värt att föreviga. 
 
Förutom i onsdags. Möte på stan och min planerade lunchdate fick akut åka hem (vattenläcka och skolan fick stänga så hon fick åka hem). Så jag hängde med mina kollegor på lunch och vi hamnade på Gustav Adolfs torg och köpte mat från foodtrucks. Jag köpte från en vagn som sålde jamaicansk mat. Jäklar vad gott! Jerk Chicken Wrap i solen med skön musik i bakgrunden. Vad mer kan begära en onsdagslunch. 
 
 
Sen åkte vi ut till ön och papps, för en lång skön helg. Och hade en sån jäkla tur med vädret! 
 
Himlen var otroligt blå och den gamla eken på tomten hade skira gröna blad. Så vackert och intensivt att man nästan blev yr. 
 
 
Värmen var ju tryckande och underbar och då måste man ju bada. Att gå ner till havet var lite jobbigt så vi tog fram vår gamla plaskpool. Och då insåg vi att den var lite väl liten, kanske läge att skaffa en större. Men båda kidsen badade friskt i dagarna tre, i den minimala lilla poolen. Man behöver inte bada hela kroppen utan det viktigaste är ju att man håller huvudet kallt. Så de hade "doppa huvud-tävling" hela tiden. Och var glada och det är ju det viktigaste.
 
 
Lite svalkande dryck måste man ju ha när det är så varmt. Och speciellt när man sliter hårt med att gräva buskar i värmen. 
 
 
Utanför Stenungssund ligger en stor och härlig strand, med hopptorn och bryggor. Hawaii kallas den för i folkmun och är tydligen en av Bästkustens största stränder. Knasbollen hoppade från hopptornet och Mr P gick runt och fotade klippor och vatten. En härlig liten stund i solen. Sen köpte vi glass och åkte hem till övriga familjen. 
 
 
Lite svalkande dryck i skuggan behöver man ofta. Och korsord. Något av det skönaste jag vet. Som Knasbollen sa på onsdagen "Snart sitter du i solen och dricker vin och löser korsord, mamma. Precis det du längtat efter."
 
 
I går var det mors dag och då fick minsann min fina papps också vara med på bild. För visst är mamma viktig att firas men för mej är min pappa också viktig. De var ett jäkligt bra team, de två.