Äntligen lov!

I morse var det segt att gå upp, när hela övriga familjen låg och sov. När klockan ringde 5.20 ville jag bara somna om. Lite lättare var det när jag ändå visste att jag skulle gå från jobbet redan kl 12. Då åkte jag och två kära kollegor in till Mölndal för att äta lunch i Fiskbutiken. Har ni vägarna förbi så måste ni dit. Fiskdisken är fantastisk och maten likaså. Sen gick vi till Mölndals Galleria för en sista julshopping, har ni inte varit där heller, får ni ta er dit. Väldigt fint och skönt för oss som jobbar i Mölndal att slippa åka in till Göteborg eller för mej att åka till Kungsbacka. 
 
Typiskt nog smällde en förkylning till, så snart jag lämnade jobbet. Precis som om den väntat på min ledighet. Men efter att ha tillbringat hela eftermiddagen i soffan och sett på film, mår jag klart bättre. Och fryser gör jag inte heller, i min nya fina stickade mysdress. Den här blir skön i vinter. 
 
 
1991 kom en julskiva som ändrade mina jular för all framtid. Det var då som Lars Vegas Trio släppte "Lars Christmas". Och det var då som min brorsa, tillsammans med sin bästa vän, spelade in sina årliga julkassetter "Julbök". Och det var då som vi övriga i familjen slapp stå och sjunga in julsånger i brorsans sovrum, som också funkade som studio .Så när Mr P kom in i mitt liv, var han bara tvungen att lära sig gilla Lars Vegas Trio, de kommer liksom med paketet. Ingen jul utan Lars Vegas. Leta upp dem på Spotify och lyssna och bli underhållna. Här kommer en av deras största hits. Mycket nöje. Och ni som kände brorsan, kan ju tänka lite extra på honom just idag. Hans favorithögtid var ju julen, vi är ju släkt liksom.