Lucka 2 - jag är underbar!

Jag hittade en gammal tröja från 2001. Ett favoritcitat från Jonas Gardells show "Livet". Ett citat som alltid är lika aktuellt. Ett budskap jag vill banka in i mina barns huvuden, varje dag. Jag är underbar, faan ta mig! 
 
 
 
Frågan jag ställer mej är dock: hur jäkla liten var jag på den tiden eller hur jäkla liten tröja hade jag då? Eftersom den passar en 9,5-åring idag, tänker jag. Nu har hon i alla fått ta över den, även om hon inte tänker ha den på sig i skolan eller utanför huset. "Jag vill verkligen inte svära, mamma". 
 
Annars har dagen varit lite julig: Grinchen på bio och pepparkaksbak när vi kom hem. Och Mr P bakade rån när vi andra var på bio. Förkylningen mår lite bättre, och det är ju bra. Jag skulle också satt upp lite nya ljusslingor ute, men det kändes inte så lockande att göra i hällregn. 
 
Dagens jullåt är en klassiker från John Lennon, också den med ett budskap som alltid är aktuellt.