Nu ökar vi

Full med energi och lycklg sen igår vaknade jag. Vilken show och så mycket bra musik. Nu gasar vi julandet efter några dagars uppehåll. 
 
Vi började dagen med att se våra duktiga innebandykillar vinna sin match. Och Knasbollen fick göra sitt första mål. Han är oftast målis, så han är inte så van att göra mål. Tyvärr slutade matchen med att han fick en klubba på munnen och går nu omkring med en fläskläpp. 
 
Sen delade vi upp oss, Knasbollen åkte med farfar hem till dem för att baka pepparkakor, Mr P åkte till Kungsbacka för lite julklappsshopping medan jag tog tåget in till stan för att köpa mina sista klappar. Målet var att hinna med allt på 1 timme, men jag missade den lilla detaljer att det var fler än jag som hade samma mål. Jäklar var mycket folk. På Avenyn, där jag började, var det mer som en vanlig lördag, men nere runt Kungsgatan... Nästan så att jag gav upp. Men jag hann med allt på 1,5 timme. Fick köpt med mig lite sushi hem till lunch och hann hem lagom till finalen i sprinten (längdskidor om någon undrar). 
 
Jag tillbringade en lång stund med att slå in allt jag köpt och därefter bakade jag en laddning Schackrutor, Surasvägerskans favorit. 
 
 
 
 
Behöver jag säga att jag somnade på soffan sen? Men nu känns det bra, alla klappar är köpta. Nästan all mat är klar och det mesta är under kontroll. En härlig känsla. 
 
Dagens jullåt är en, som jag nog känner borde hamna i kategorin "Hur tänkte de här?". Ramlade på den här när jag letade efter lämpliga låtar. En kanadensisk sångare som hetr Marc Martel. Har aldrig hör honom innan (men han har tydligen gjort mycket Queen-låtar enligt Wikipedia) och lär nog aldrig lyssna på honom igen. Men videon är väldigt vit....