Jag är inte skapt för det här!!!

Jag stod ut nästan hela januari, innan jag började klaga på vintern, men nu går det inte längre. Jag är inte skapt för det här vädret!
 
Jag fryser hela tiden. Oavsett om det är +6 eller -10. Och, håll i er nu, jag vill ha SNÖ!!! Livet blir lite ljusare och barnen blir gladare. Det här gråa och trista kan lika gärna kvitta, om ni frågar mej. Det är bara rått och kallt. 
 
Ni som följer mej på Instagram, såg en bild på ett underbart äldre par som jag bara blev förälskad i. Jag vill också var så där elegant och stylish (bilden är från Instagramkontot @thestreetvibe). Tänk när jag och Mr P är pensionärer, då bor vi sannerligen inte här i det kalla vädret på vintern. Då bor vi nere på Franska rivieran (eller i Spanien, Portugal eller Italien, jag är inte så petig) och är så där underbart stylish. Jag tror att många nog trodde jag skojade när jag la ut den här bilden, men jag är helt allvarlig. Sån här vill jag bli!!
 
 
 
Men om man ser mej, speciellt nu på vintern, är jag så långt från stylish som man bara kan vara. Uggs (vad gjorde jag innan jag skaffade dessa underbara skor, jag är alltid varm om fötterna!), trista jeans, varmfodrade tumvantar och den varmaste jackan jag har, varm men inte så vidare chic, med huva som gör att man går med konstant tunnelseende - varmfodrad förstås. Under har jag alltid t-shirt och tjocka tröjor. 
 
 
Jag är ju inte vidare stylish annars heller, men med 20 år kvar till pensionen kanske det är dags att börja.