Hurra hurra hurra!

Det är kanelbullens dag idag. Och tydligen vodkans dag. Och inte minst den bästa fotbollsklubbens födelsedag - Hurra för Blåvitt!! Och så är det min födelsedag. Jag älskar att fylla år. 

Målet i år var att få en bättre dag än förra året. Då svimmade jag hos gynekologen och tillbringade resten av dagen utslagen i soffan. Så när vårt semesterstopp hävdes tillfälligt, passade jag på att unna mig en latdag i min ensamhet. 

Jag väcktes av väckarklockan och inte av skönsång. Men efter en stund kom sången och några presenter. Jag fick kidsen att gå själva till skolan så jag slapp gå ut. Sen började latdagen. Efter några timmar på soffan masade jag mig ner till duschen. 

Därefter gick dagen i högt tempo: 

Sushi till lunch.

Sen kollade jag in när städhjälpen jobbade lite. Och åt dagens första kanelbulle. 

Det fanns några i påsen att äta på. 

Sen tog jag mig en tupplur innan kidsen kom hem från skolan. Därefter blev det lite skumtomtar till mellanmål. 

Därefter flyttade jag mig till sovrummet för att förbereda helgens scraphelg. Men då fastnade jag på sängen och vilade lite till. 

Sen fick jag några fina presentkort av Knäppisen. 

På kvällen fick jag fler presenter och vi klämde några kanelbullar till. 

Presentskörden var toppen! En handgjord hushållspappershållare som Knasbollen gjort i slöjden och ett doftljus. Knäppisen gav mig likadana örhängen som hon själv har "så nu är vi som tvillingar, mamma". Jag fick bidrag till Uggs eller scrap och biljetter till Alcazar. 

Jag har blivit så glad för alla grattisar jag fått, på sms, chatt och FB. Tänk att så många fina människor tagit sig tid att gratta mig. Tack alla ni!! 

Och inte att förglömma grattishälsningar från HM, Bubbleroom, Lindex och Clas Olsson. Och alla rabatter jag får om jag köper för några hundra kronor.

Jag vill också tacka de där bacillerna som hittat min hals och huvud. Det var verkligen inte nödvändigt att stanna till just hos mig.

Till sist kommer här en bild på hur frisyren är just nu. Till alla er som säger: "hur illa kan det vara?",  "Du överdriver!" Och "Det är säkert fint". Svaren är "Jätteilla", "Nej" och "Det är det inte alls". Det får vara tofs ett tag till.