Självinsikt en lördag

Skrev en liten sång när jag plockade ur diskmaskinen förut. Så jag börjar med den i dagens lilla inlägg. Melodin är den gamla godingen "Jag är en astronaut" som Linus Wahlgren gjorde för massor av år sen. 

Jag e som en pensionär

E som en pensionär

Mycket jag gör är inte det

Men jag e som en pensionär

Älskar Antikprogram,

Älskar antikprogram

Antique road trip är klart bäst

Jag älskar antikprogram

Kaffet var billigt, så jäkla billigt men…

Jag köpte fem paket!

Vad ska jag med det till?

Det smakar ju skit!

Sitter med mitt korsord

Sitter med mitt korsord

Tar mej en tupplur emellanåt

Men sitter med mitt korsord…

Japp, jag är som en ung pensionär. Mer pensionär är papps och absolut mer än coola R (papps särbo). Ingen fart i den här tanten precis. Jag älskar mina antikprogram och korsord. Och veterinärerna, Och Bagges hemlösa hundar. 

Och kaffet. Detta jäkla kaffe. Min svärfar är lätt besatt av billigt kaffe och missar inte ett tillfälle att köpa när det är billigt. Och vad vi har skrattat åt honom. Tills vi fick reklam från ICA  och just idag mellan kl 10-17 var kaffet löjligt billig. 100 kr för 5 paket!! Så ja, jag åkte till Kungsbacka och köpte just det. Inte bara det faktiskt, lite annat billigt kom också med. Det gäller att passa på. Nu gillar jag ju inte kaffe men Mr P gör det. Inte så mycket så att han snabbt klämmer 5 paket (eller snarare 6 för vi köpte ett paket i förra veckan också, innan vi visste att det skulle bli billigt). Så jag ger bort några paket till papps också. 

I förra veckan var det Skördefest på Maxi, jag och Mr P drog dit på lunchen när vi hade en hemmajobbardag. En skördefest på ICA består av massor av provsmakningsstånd. Det var jag och alla pensionärer som smakade på allt. Mr P stod en bit bort och tyckte nog att jag var väldigt jobbig. Men provsmaket av Äppelpaj fick jag ge mej mot de mer rutinerade riktiga pensionärerna, dit kom jag inte fram. Till Mr Ps stora lättnad. Det tar ju lite tid om man ska provsmaka allt. 

Men om jag nu beter mej som en pensionär, kan jag i alla fall trösta mig med att jag inte ser ut som en sån. I förra veckan var det en dam i en butik som trodde jag var född 1990! Tjugo år yngre är ju inte fel att se ut (fast hon behövde hon glasögon egentligen). 

 

 

 

Jag e som en pensionär

E som en pensionär

Mycket jag gör är inte det

Men jag e som en pensionär

 

Älskar Antikprogram, älskar antikprogram

Antique road trip är klart bäst

jag älskar antikprogram

 

Kaffet var billigt, så jäkla billigt men…

Jag köpte fem paket! Vad ska jag med det till?

Det smakar ju skit!

 

Sitter med mitt korsord

Sitter med mitt korsord

Tar mej en tupplur emellanåt

Men sitter med mitt korsord…