Uteserveringspremiär

Igår var det uteserveringspremiär på Avenyn för min del. Jäklar vad det är härligt! Att sitta på Avenyn och hänga med vänner är vårkänsla de luxe. Visserligen var uteserveringen inglasad och det fanns infravärme, men ändå, det var uteservering! Och man fick ha jacka på sig, då är det på riktigt. 
 
Jag åt den godaste salladen jag vet: Cajungrillad tonfisksallad. Så jäkla gott! Med alldeles perfekt grillad tonfisk, sallad med pumpakärnor och hallon och annat gott. Njuter av varje tugga. Så mycket att jag glömde ta en bild. Pinsamt för en wannabe-bloggare. Just grillad tonfisk är en klar favorit hos mej. Så eftersom min supergoda sallad inte hamnade på bild får ni se en annan smarrig tonfiskbild, från bloggen winendine som är väldigt trevlig om man är sugen på något gott. 
 
 
Vi satt där och pratade och hade det trevligt. Och vips upptäckte jag att min cider var tom. Och glaset. Då blev jag väldigt förvirrad, för jag kunde inte minnas att jag druckit så mycket och jag hade för mej att jag precis hällt upp i glaset. Upptagen av mina funderingar över min ciderkonsumtion tog jag en klunk ur mitt vattenglas och genast blev jag mer förvirrad. Hade vi fått smaksatt vatten till bordet? Till slut kom jag på det: jag hade hällt min cider i mitt vattenglas! Hahaha, lättnaden var stor över att jag inte tappat minnet, men samtidigt blev jag irriterad. Jag försökte dricka min vattencider men fick ge upp och köpa en ny flaska. Så kan det gå när man pratar ikapp sig med vänner man inte träffat på länge.