Semesterläsningen

Förutom de fem böcker jag läste de två första veckorna, hann jag med fyra till. Och dessa klämde jag under veckan i Grekland. Vilken härligt känsla det är att resa med kidsen när de är större och inte behöver konstant passning. 


Den absoluta favoriten är "Socker, salt och nya chanser". En sån där bok som är så rolig och bra, att jag ibland slutade läsa bara för att den inte skulle ta slut så fort. Bästa på länge! 

"Räddaren av förlorade ting" var en annan favorit. Lite annorlunda och mysig. Och Sophie Kinsella är pålitlig, som jag brukar säga. 

"Den lilla hattaffären" däremot blev jag besviken på. Den hade alla förutsättningar, en hattaffär i Dublin, lite franskt och lite kärlek. Men jag tycker att den var spretig och ofokuserad, saknade tråden som höll ihop allt. 

Den olästa bokhögen är fortfarande stor, men jag brukar inte orka läsa så mycket under hösten. Men jag kanske överraskar mej själv och klämmer en bok eller två framöver.