Utanför mitt fönster

Precis utanför fönstret där jag sitter hänger det ner en massa snö med istappar på. Sånt där coolt som man bara väntar på att det ska ramla ner, man vill inte missa det liksom. Vi hade en liknande snöhängsklump utanför balkongen men det ramlade ner förut och jag msisade det. Så nu när det töar väntar jag bara på att denna härliga klump ska ramla ner. Hoppas det inte händer på natten, då lär jag väl bli livrädd om det dunsar utanför fönstret. 
 
 
 
Om man kollar ner utanför fönstret ser vi Olof. Kidsen plus kompis Emil gjorde den i måndags och den står kvar, vilket för oss här på västkusten är något av ett rekord. Han har bara blivit lite mer snöig under veckan. 
 
 
Roligare än så här blir det inte utanför mitt fönster en gråmulen fredag som denna. Snart väntar fredagsmys med kräftor och om jag har tur ett barn eller två.