Minne som en gås

Häromdagen hittade jag dessa byxor i vår rena-tvätthög. Ett par byxor jag aldrig sett förut. Kan inte minnas att jag nånsin tänkt köpa såna här byxor och ändå ligger det ett par hemma. Det som är ännu konstigare är att de låg i bland den rena tvätten. Visst vi är inte så bra på att vika tvätten och stoppa undan den, men i högen ligger det max 4-5 tvättar och jag har inte använt byxorna under den tiden (eftersom jag inte visst att jag hade dem). 
 
 
Det passade helt okej så jag använde dem, men jag fattar fortfarande inte varifrån de kommer. 
 
Samma dag på kvällen gick jag in i vår klädkammare (eller Walkin-closet, om man vill låta flådig) och överst där låg en tröja jag inte känner igen. Skumt eller hur! Vem är det som köper kläder till mej och dräller där hemma. Grannen Tommy som just blivit pensionär? Svärföräldrarna? Tomten? Nån som ledsnat över att jag klagar (det är inte Mr P, jag har frågat). Förmodligen är det jag själv som nångång förra året köpt kläderna och förmodligen inte tyckt det var så vidare upphetsande kläder värda att minnas. Men frågan är fortfarande vad byxorna gjorde i den rena tvätthögen om jag inte använt byxorna.