Only murders in the building

Jag har för mig att jag har skrivit om den fantastiska serien "Only murders in the building" som finns på Disney+, men jag hittar inte det. Så jag kanske bara har tänkt skriva om den. 

Hur som helst måste jag bara skriva några rader om denna serie. Jag kollar inte mycket på serier men denna gillar jag. Det enda som är dumt är att det släpps ett avsnitt i veckan och varje avsnitt är 30 minuter. Har man sett ett avsnitt vill man bara se ett till. 

Första säsongen klämde jag och Mr P på lunchrasterna under pandemin på hemmakontoret. Och nu har det släppts fem avsnitt hittills. Idag såg vi fyra av dem och jag blir så fylld av längtan till New York, där den utspelar sig. Jag hade älskat att bo i den stan, säger jag utan att ha varit där. Och fram till idag har jag också velat bo i det huset. Efter idag vet jag inte... Jag tänker inte spoila nåt men ni som sett serien ni fattar. 

För er som inte vet handlar den om några personer som bor i ett fantastsiskt hus där ett mord begås. De är fanatiska lyssnare på true crime-poddar och börjar podda om mordet. Steve Martin och Martin Short tillsammans med Selena Gomez är den udda men härliga trion. 


Det är roligt, småspännande och inte mycket tempo, men jag fastnade direkt. Så vill ni kolla på en snäll mordserie är denna perfekt 😃.

Nu har vi ett avsnitt kvar innan vi får vänta en hel vecka på nästa avsnitt, det är alldeles för länge om ni frågar mig.