Lite bloggkärlek

I allt prat om näthat har en av mina blogg-favoriter Sockerrus startat en våg av blogg-kärlek. Helt rätt tycker jag, för jag förstår inte varför man lägger tid och energi på att läsa en blogg som man inte gillar och sen tar sig tid och kommenterar. Nej, fram för postiva kommentarer och lite blogg-kärlek!
 
Och för att sprida detta vill jag berätta om några av mina favoritbloggar:
 
Caths Corner skrivs av en god vän till mig. Vi bor nära varandra men lever ändå helt olika liv. När jag läser bloggen blir jag påmind om att det finns ett liv när barnen växt upp och hur förbaskat skönt det är att inte ha husdjur :-).
 
Elsa Billgrens blogg läser jag bara för att den är så vacker och skönt skriven. Vackra bilder och härliga klänningar.
 
Allt och/eller inget är en ny bekantskap för mig. Men en blogg där jag blir inspirerad och glad av.
 
kungen & majkis är så rolig att läsa, inte för att jag gillar att virka men ändå. Glad och inspirerad blir jag i alla fall.
 
Scrapbalans är bloggen där man kan bli inspirerad om allt som har med scrapbooking att göra. Varje vecka läggs nya alster upp som inspirerar och ger tips. Gisela som har bloggen, driver butiken där jag är stammis. Och emellanåt kan man hitta mina små alster här också.
 
Craft & Creativity bejakar pysselnörden inom mig. Åh, vad jag vill handla en massa pyssel och sitta hela dagarna och skapa. Den får mig att längta tills dess att lilla E är aningens större och kan vara med.
 
Cesars trädgårdsblogg ger mig inspiration till trädgårdsarbete. Så vackra bilder och så enkelt, inga konstigheter liksom.
 
Söta saker är precis vad det låter, en blogg full med söta saker. Gott och läckert!
 
Och inte minst Sockerrus! Denna fantastiska inspirationskälla som får mig att vilja sluta jobba och bara baka. Bara göra allt detta vackra och underbara.
 
 
 
Blog Love - Pay it forward
 
Sprid lite kärlek du också!! Klistra in bilden i din blogg och tipsa om 5-10 bloggar och berätta om varför du tycker om dem. Hjälp till att sprida positiv energi, du också!
 
2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: bloggar, inredning, inspiration, kärlek, ljusglimtar, vackert
#1 - - Catharina:

Hinner inte riktigt för jag är just på språng ut på en pw i solen men så fort jag får tid ska jag försöka sprida lite bloggkärlek. Tack för de fina orden om min lilla hörna. Det värmer i en förortsbruttas gamla hjärta;) Kram på dig!

#2 - - Jenny:

Vad bra med lite bloggkärlek :)