Mitt 2015

Nyårsafton innebär ju en sammanfattning av året. Vad kan man då säga om 2015? Efter förra årets jobbiga avslut har detta år mer känts som ett mellanår, en chans att komma i kapp. 

Vi har under året klarat av tre barnkalas. Ett försenat bowlingkalas för Knasbollen från förra året, Knäppgökens 6-årskalas som var ett discokalas för 20 vilda men söta små barn och Knasbollens grabbkväll med film och pizza, som slutade med att tio 9-åringar härjade runt istället för att se på film. Men kidsen var nöjda och det var det viktigaste.

Vi var och såg den numera legendariska konserten med Foo Fighters, den när Dave Grohl ramlade ner från scen och bröt benet. Vilken kväll! Såg även Orup på Rondo, och det var toppenbra det med även om det inte var lika legendariskt. 

Semestern spenderades mest i norraste Norrland. Jag var skeptiskt till en sommarsemester i norr, med tanke på alla mygg. Men ack vad jag blev överbevisad! Allt var så fantastiskt mysigt och ofantligt vackert. Åk dit säger jag bara! Dagarna hos Mr P:s mormor var så mysiga, Treriksröset var vackert, Tromsö i Norge var en av de vackraste ställena jag varit på, Narvik var inte vidare vackert men vilken mat vi fick där! Och slutligen Abisko. Vilket ställe! Hotellet Abisko Mountain Lodge var en fantastisk trevlig överraskning. Och Kungsleden var enastående. Ja, årets semester var en höjdare. 






Vi åkte också till Danmark, som vanligt. Ålborg blev årets semestermål. Här hade vi tur att hamna mitt i en stadsfest med hela hamnen fylld av vackra skepp - Tall ship race var i stan. Lite shopping och zoo-besök och sen var det dags att åka hem. 



Årets sista månad visade sig bli årets mest sociala månad. En härlig månad med besök hos och besök av släkt och vänner. Ett härligt avslut på ett år som nog inte kommer att gå till historien på något sätt. 

Nästa år hoppas jag bli bättre. Vi kommer att åka till både Kreta och Värmland. Kidsen åker till Kanarieöarna med farmor och farfar och Mr P åker till Österrike på skidresa. Själv vet jag inte vart jag skall resa, men jag kommer nog på nåt. 

Avslutar med en bild på mina nio mest gillade foton på Insta. En rätt bra sammanfattning på året: Lisebergsbesök, kalas, jul, Norrland och lite champagne och vin. Och i mitten en bild från Pride. En bra bild som sammanfattar hela min syn på livet: alla människors lika värde. Oavsett kön, läggning eller ursprung: alla människor är lika mycket värda. Det önskar jag mej mest inför nästa år, ett samhälle där alla är välkomna och har rätt att vara den man är.