Bästa adventskalendern!

Jag gillar verkligen inte november. En mörk och trist mellanmånad som är full av dåliga minnen. Förr älskade jag november, det var ju månaden före jul då man kunde planera och börja med allt mys. Nu är jag mest låg. Men nu är skitmånaden snart över och man kan fokusera på julen. 
 
Julen är ju full med att få saker, speciellt för kidsen. Allt börjar ju redan med adventskalendrarna. Mina kids får en chokladkalender och en paketkalender, de får klara sig utan Lego-kalender, eller Barbie-kalender och andra liknande kalender. De längtar varje år men blir ändå besvikna när de öppnar dem. 
 
I år får också kidsen lära sig att ge mer, något varje dag. De får Snällkalendern. Varje lucka innehåller ett uppdrag som går ut på att vara snäll mot någon annan. Det är Friends som ger ut den och alla pengar går tillbaka till denna fantastiska organisation. Varje dag får man ett uppdrag, som blir svårare för varje dag. Det kan vara att säga Hej till någon som man inte brukar hälsa på, eller göra någon som man inte känner en tjänst. 
 
En strålande kalender tycker jag, som inte bara skall ges till barnen. Varför inte ha en Snällkalender på arbetsplatsen? Genom att vara snäll mot andra kan gör man så mycket, tänk att en liten handling från min sida kan hjälpa någon annan att må bättre. 
 
Så köp kalendern på Coop (eller direkt hos Friends) om ni inte gjort det, så hjälps vi åt att göra julen gladare för många. Och kidsen lär sig ännu mer att vara snälla mot varandra och att det inte är farligt att hjälpa folk man inte känner.