Enhetsmöte och Partypaddan

Vi på Göteborgskontoret fick i uppdrag att fixa till vårens enhetsmöte. Vi är tre kontor som turas om: Göteborg, Borås och Vänersborg. 

Jag skall väl inte påstå att man jublar, när man får uppdraget. Och vi i Göteborg är bara tre personer (snart fyra), så det är inte någon som kommer undan. Men jag tycker att vi fick till en bra dag med varierat innehåll. 

Seriösa punkter blandades med en del, där vi ställde våra chefer mot väggen. Frågor som plockades från min kompis Caths Corners blogg. Hon gillar listor av typen "Det visste du inte om mej". Och cheferna bjöd härligt på sig själva. Några frågor hanns inte med. Jag är fortfarande nyfiken på antalet tatueringar på högste chefen och hur många slagsmål min chef varit i och vad hon gjorde i baksätet på en polisbil. 

Efter några timmars möte på ett hotell i stan, var det dags för aktiviteten, Partypaddan. En Paddanbåt med sköna soffor, stolar och bord. Perfekt för party eller förfest. Vi körde dock "Partypaddan the offentlig sektor way", med kaffe och kaka. Fast inte heller det, när jag tänker efter, för vi åt upp fikat medan vi väntade på båten. Så det blev Partypaddan med vatten. 

Men vad det var mysigt. Solen gassade och alla var glada. Guiden var jättebra och det dåliga Göteborgsvitsarna haglade. Fördelen med Partypaddan är att vi kunde påverka hur mycket guidning vi skulle få (jag valde mycket för jag älskar sånt och det var flera kollegor som aldrig åkt Paddan innan). Rutten anpassades lite efter humöret på han som körde, så vi fick en liten extra tur till Ostindiefararen. 

Jag rekommenderar verkligen Partypaddan. För alla. För jobbet, kompisarna eller släktträffen. Bara att få sitta skönt med gott om plats när man åker runt, var värt det.