En annan helg...

Planen för helgen var klar sen länge. Kalas för Knasbollen, Knäppisen och Mr P skulle på Dolly Style, jag och Knasbollen skulle ha en myslördag. Idag var det match i innebandy och inget mer. Som jag sett fram emot den här helgen.

På fredagen fick Mr P mail om att man på måndag kommer och gräver fiber och att vi måste riva upp delar av altanen. Ok, inte vad jag ville göra en ledig söndag men det var bara att bita ihop. 

Men så blev Mr P sjuk i influensa och kalaset fick ställas in. Och pappa-dotterkvällen med Dolly Style blev en mamma-dotterkväll. Och mamman var inte vidare sugen, hade ju längtat efter en myskväll med sonen. Till råga på allt snöade det när vi tog tåget in till stan. 

Den lilla Knäppisen var lite besviken att inte få gå med sin pappa (det var väldigt många pappor där, några med peruk och allt). Men sen blev hon fylld av förväntan. 

Innan vi åkte in till stan började Knasbollen att klaga över ont i halsen och idag fick vi hoppa över matchen. Så nu är det två sjuklingar hemma. 

Och mitt i allt måste vi då riva upp altanen. Jag och den stora sjuklingen. Och puckot som byggt altanen har använt skitskruvar som inte går att skruva upp... Stämningen var inte på topp men med kofot och sticksåg fick vi löst detta med.

Men en ledig helg är alltid en ledig helg och det har varit skönt ändå. Om än inte alls som tänkt. Och vacker kväll har vi. Inget att klaga på alls.