Jubileum i radhuset

Två inlägg samma dag! Inte illa för en sällanbloggare som jag. 

Idag har vi firat här i radhuset. 8 år! Så länge har vi bott här i radhuset i förorten. Rekordlänge för mig, bara under min uppväxttid har jag bott längre än detta. Inte konstigt att rastlösheten slår till allt som oftast. Men i 6 år till ska vi bo kvar, det har vi lovat kidsen. När Knäppisen börjar gymnasiet går flyttlasset in till stan igen. 
Så idag firar vi. På lite annorlunda sätt. Vi har bytt bakruta på bilen (en jätteovanlig skada tydligen, reparatören hade inte sett en sån på sina 14 år i branschen. Lite kul ändå). Vi har kört runt hela jäkla Sisjön på jakt efter en spolknapp till vår toastol. Nästan omöjligt uppdrag, inte ens i badrumsaffärerna fanns det. Man ska ju inte behöva köpa en ny toastol bara för knappen gått sönder. Sånt gör mig så irriterad.

Vi åt en lunch på Kobbegrillen och Mr P kände sig som hemma, det är hans gamla hoods. Sen shoppade vi lite på Stadium och jag kom hem med identiska sneakers som Knasbollen. Tur vi inte har samma storlek. 


Och nu ser vi Frölunda krossa Djurgården. En bra avslutning på en ledig dag. I morgon väntar nya äventyr.