Slow TV

Klickade runt bland kanalerna i morse och på Kunskapskanalen visade SVT slow TV för att visa älgars vårvandring. 

Man har satt upp kameror på vissa ställen i skogen som man sänder direkt i TV. Lite sugen på att se lite älgar kollade jag lite. Efter ett tag tröttnade jag för det hände inte ett skit. Jag fick stirra på bilden för att se om det hände nåt eller om man lurades och hade lagt ut stillbilder. 



Tänk att vara producent. Först får man frågan om man kan ta ett nytt uppdrag. "Ja",  sa producenten glatt. "Undrar vad det blir, Mello? Nobelfesten?" tänkte producenten sen. "Du ska producera älgarnas vandring i slow TV", sa chefen. Undrar vad producenten sa då. 

Jag känner att jag ändå blivit lite intresserad av den där vandringen. På samma sätt som jag följde den där giraff-födseln. Som jag sen missade med en halvtimme när det väl blev dags.