Slut på sommaren

Så var den här sommaren över. Jo, jag vet att det bara är augusti men i morgon börjar kidsen skolan och vardagen kom tillbaka. Jag smygstartade redan i torsdags men nu kör vi igång på riktigt.

Jag är inte redo än. Överallt läser jag att alla tycker det är skönt att komma tillbaka till rutiner igen, men så känner inte jag. Jag gillar mest att vara ledig och hänga med min familj. Visst har jag supertrevliga kollegor och börjar med nya uppdrag nu, men inget slår att vara ledig. 

I morgon ska jag tydligen till Vänersborg på heldagsmöte. Om ledningsprocesser. Och jag minns inget. Inte ett smack. Jag vet att jag har ritat mängder av processer och skrivit processbeskrivningar till, men idag minns jag inte hur man gör. Antar att det är ett tecken på att jag kopplat av. 

Vi avslutade helgen med tioårskalas för Knäppisen och hennes kompis. Poolparty med BBQ. Vi planerade detta strax efter midsommar och då var det strålande solsken. Inte kunde vi väl tro att det skulle bli 15 grader och storm samtidigt som regnet vräkte ner hela dagen. Men tjejerna var lyckliga och badade i poolen ändå. Och det är det viktigaste.