Alptoppsjoddel igen

Mr P roar sig med att kasta sig utifrån stup eller joddlar på en alptopp denna vecka. Alptopp var inte riktigt rätt, han befinner sig i Dolomiterna i Italien. Och varje gång han är borta och joddlar (eller är på jobbresa) händer alltid tre saker: 
 
1. Något barn blir sjuk eller skadar sig. Alltid. Det slår aldrig fel. 
2. Något händer med hus eller bil. 
3. Spindeln från helvetet dyker upp. 
 
Och vad har då hänt så här efter halva veckan: 
1. Knasbollen har varit sjuk och hemma från skolan. 
2. Jag fick en stöt och det slog gnistor när jag skulle sätta i en sladd i en grendosa. Detta hände på morgonen och när jag kom hem från jobbet märkte jag att vårt matrum var kolsvart. Det hade gått en propp. Vi har ett sånt där ålderdomligt gammalt proppskåp och någon tidigare granne roat sig med att skriva fel rum under propparna. För någon logik finns ju inte att matrummets propp heter Entré, så jag hittade inte rätt propp. Men min kära papps kom förbi och löste problemet.
 
Så nu återstår bara spindelhelvetet, när f-n dyker den upp kan man undra. Nu kanske jag jinxar det, eftersom jag skirver om det. Som tur är ställer Knasbollen upp och är min räddare när dessa hemska djur dyker upp. 
 
Men Mr P njuter och det är han väl värd. De går upp med tuppen, ut i pisterna redan 8.30. Och sen somnar de vid 22-tiden. Så jag kommer att få hem en vältränad man på lördag. Ungefär antar jag att det ser ut.