Ljud en lördag

Veckan var intensiv. I tisdags var jag i Vänersborg och pratade e-handel med ett 30-tal glada leverantörer (vi förväntade oss irritation men fick bara glada miner). Onsdag och torsdag var jag på Sahlgrenska och Östra sjukhuset och pratade med 150 mindre glada vårdpersonal (irritationen och frustrationen flödade). Fredag var jag i Borås och träffade min avdelning innan jag stressade hem till Gbg och ett möte på Sahlgrenska igen. 

Så jag i fredags längtade jag efter att sitta på vår baksida och njuta av solen. Och dricka en kall cider eller så. Men på väg hem från Borås  ringde Knäppisens fröken. Hon hade slagit i nacken och han ville inte att hon skulle gå hem själv. Mr P var med Knasbollen på klassresa och jag var i Borås på väg hem till ett möte jag faktisk var tvungen att gå på. Farmor och farfar fick rycka ut. Detta, plus regnet  gjorde att min planerade njutstund i solen kom av sig. Men idag sken solen, Knasbollen är hemma och Knäppisen är på övernattning med fotbollen. 

Så här sitter jag nu. Hade tänkt njuta av stillheten med det sket sig. Grannen bygger en vulgärt stor altan och sågar varje ledig stund. Ett tag tänkte jag hämta mina hörlurar men det orkade jag inte. Så jag blev kvar. Nu har sågandet bytts ut mot barnskratt på studsmattorna. Jag tycker lite synd om de utan små barn i vår radhuslänga. Vartannat hus har studsmatta men i vartannat hus bor det folk utan barn (där de flyttat hemifrån). 

Själv föredrar jag barnskratt på studsmattor alla dagar i veckan. Speciellt när det blandas ut med syskonbråk. En bekräftelse på att det inte bara är våra barn som bråkar.