Äntligen trädgårdshelg

Vilken härlig helg! Lagom varmt och soligt för att påta och städa trädgården. Gatans mest vildvuxna rabatt har gjorts om. Jorden har förbättrats och lökar och dahlior planterats. Altanerna har städats och möblerna oljats. Mr P bygger en ramp så vi kan gömma soptunnan och Ws pinnsamling har fått ett nytt gömställe (men tyvärr inte på tippen, han skall visst bygga en robot). Gräsmattorna är klippta och jag har satt både olika sorters lök och bönor. Här skall Blomman för dagen klättra tillsammans med olika sorters Svartöga. Om det blir hälften så fint som i mitt huvud blir jag nöjd. Mina andra växter får bo inne lite till. Paprika, melon och gurka behöver mer värme. Nästa år skall jag nog bygga mej ett miniväxthus till altanen.Så här sitter jag nu, så där härligt trött och blickar ut över vår pyttelilla trädgård. Och är så nöjd och lycklig. Tänk vad lite trädgårdsarbete kan göra.