Adventsfint

I förra veckan var jag på en kransbindningskväll på Blomsterlandet i Sisjön, tillsammans med B-svägerskan (som fortfarande inte en sämre variant av svägerska, utan bara heter B.... Eller E.... om man skall vara noga). Jag var på en sån kväll förra året också, det så är lyxigt att få gå och plocka vad man vill ha i sin krans och betala i efterhand. Årets krans blev en mer avskalad variant än förra årets. Fördelen är att man kan använda stommen till att göra en påskkrans, sommarkrans eller höstkrans. Eller vilken sorts krans man nu vill göra. Och det är ju absolut något som jag kommer att göra (obs ironi). 
 
Ber om ursäkt för dålig skärpa på fotona idag. 
 
 
 
Detaljer på kransen. 
 
 
Fick också med mej en ren hem. Och nej, den har jag inte gjort själv. Men det kanske man skall göra nån gång. En granren-kurs. Det får vi gå på nästa år, B-svägerskan och jag. 
 
Egentligen hade jag tänkt mej en stor ren, som jag kunde lägga lite belysning i, men allt var slut så det fick bli en liten ren istället. Valdemar heter han. Så Välkommen till oss Valdemar. Hoppas du skall trivas och inte barra för mycket innan jul.