Förhandsvisning

Idag var jag på en förhandsvisning av IKEA:s kollektion Bråkig. Man har samarbetat med ett danskt designkollektiv och gjort några riktigt roliga saker. Och idag var det, som sagt, förhandsvisning. För speciellt utvalda hade varit kul att skriva, men det var för Familymedlemmar (som anmält sig.)

Lite wraps serverades och man visade nyheter som kommer i februari och självklart kollektionen Bråkig. Därefter var det band-klippning och sen var det dags att shoppa.





Shoppingen blev till totalkaos, vet inte vad som orsakade det. Kanske orden "designsamarbete", "begränsad upplaga" eller "tar det slut finns det inget mer". Men folk var som tokiga. Man ryckte paket med kaffekoppar ur händerna på varandra och knuffades som om de aldrig sett en frukostskål förut. Det var mer än en skål som gick i kras.





Jag hade ledsnat redan när jag såg alla människor (endast kvinnor...) rusa från restaurangen för att komma först till utställningen. Det var egentligen bara två saker jag hade tänkt att köpa, nya frukostskålar och en fin bricka, och båda sakerna fick jag tag i. Plus nya tapeter till toaletten på övervåningen.




På väg mot kassan såg jag många varor som folk roffat åt sig men ångrat sig, när väl man lugnat sig. Så idiotiskt och småaktigt.

Men trots alla hysteriska shoppare var det riktigt kul att gå på en visning och se vad som kommer. Tror att jag skall leta efter fler design-föreläsningar framöver. Det är ju så kul och inspirerande. Fast nu skall jag inviga mina nya skålar med lite yoghurt.
#1 - - corleonia:

Ja vad är det med folk kan man undra. Gå på rea, har jag slutat med, vassa armbågar och folk som drar saker ur ens händer, nej tack. Men viss tär det roligt med lite inspiration :D