Rent vatten för varenda unge!

Jag är numera inte bara en bloggare för "livets praliner" utan också en "bloggare för varenda unge" hos UNICEF. 
 
Just nu har UNICEF en kampanj om renare vatten för varenda unge. Visste ni att det varje dag dör 1 000 barn på grund av smutsigt vatten, bristande sanitet och dålig kunskap om hygien. Det är fler barn än som dör i krig. Men det finns hopp. Varje dag kämpar UNICEF för att alla barn ska få tillgång till rent vatten. Det är ingen enkel uppgift, men det går. Det finns alltid ett sätt och du kan hjälpa till. Rena vatten och rädda barns liv på unicef.se/vatten. Gör det nu! Jag har gjort det.
 
 
UNICEF har också lanserat Vattenlöftet, där de vill utmana människor att avstå från att köpa flaskvatten och istället lägga pengarna på att rädda barns liv. Varje år köper vi svenskar över 200 miljoner liter flaskvatten, trots att vi har obegränsat med rent vatten i våra kranar. Och jag skall ärligt erkänna att jag är en av dessa. Bubbelvatten på flaska är en av mina laster. Men mitt löfte nu är att jag avstår från att köpa flaskvatten under en vecka, minst, och räddar istället barns liv. Gör det du också, gå in på unicef.se/vattenlöftet och läs mer.