Familjebowling

Jag har alltid varit den sämsta bowlaren genom tiderna. Så det var inte så piggt från min sida när vi skulle bowla med kidsen idag. 

Knasbollen har varit på bowlingkalas, så han visste vad som skulle hända. Knäppgöken visste inte nåt, men var glad o förväntansfull. 

Knasbollen började bra och den lilla knäppgöken var riktigt duktig. Hon kunde knappt bära klotet men tjongade iväg det och fick ner många käglor. När det var min tur visste jag ju vad som skulle hända, jag skulle ju missa. Men nåt hände. Jag lyckades få ner en hel hög med käglor. Vilket lyft! Jag började t o m gå ifrån Mr P (och lyftet hade verkligen inget med rännkuddarna att göra, verkligen inte.....). Första rundan vann jag klart över Mr P. Det är ju liksom hela syftet, att vinna över Mr P. 


Den andra rundan kom nerver in (eller var det kaxighet) och jag slarvade bort segern. Mr P vann med en ynka poäng. Fattar ni: en futtig liten poäng!!! Så irriterande. Knasbollen vann med matchens enda strike. Knäppgöken bröt ihop och fick mutas med glass.


Revanschen planeras. Snart kör vi familjebowling igen. Kidsen måste vara med som mina maskotar. Och då måste ju vi ha rännkuddar, för deras skull förstås. För jag behöver dem ju inte....