Tågkul

Längst fram och längst bak på de gamla pendeltågen, är det fällstolar där sätena lite högre än vanliga säten (ni vet vilka jag menar?). Störigt tycker jag som är kort, för benen når inte ner till golvet liksom. 

Idag klev det på en fin dam på tåget. Välklädd och proper, drygt 60. Men kort. Och när hon satte sig på sätet och fötterna började dingla när tåget krängde, ja då fick jag en akut fnissattack. För att se en välklädd 60+ dingla med benen på tåget, så tidigt på morgonen, blev för mycket för mej. Fick bita mej i tungan för att inte fnissa högt. Och var samtidigt väldigt nöjd med dagens skoval, där jag nådde ner till golvet tack vare klackarna.

Så tack du okända, stiliga kvinna, på Kungsbackapendeln i morse, som gjorde min morgon lite roligare. Självklart tog jag en smygbild....