En pappersnörds bekännelse

Jag har några favorittillverkare av scrappapper. Och självklart finns det serier hos dessa tillverkare som är ännu finare än andra. Bo Bunny är en favorit-tillverkare. Och serien 'Sleigh Ride' är den finaste de gjort på länge. Tydligen tycker jag att den är otroligt fin, för det gick lite överstyr i december. Så här var det:

Jag såg 'Sleigh Ride' redan i november hos Scrapbook etc inne i stan. Några papper köptes som passade bra till mina Norrlands-kort. 


Sen hade Pyssloteket rea på denna serie och då köpte jag några nya ark. 


Det är nu det börjar bli lite tokigt. För tydligen tyckte jag inte att dessa ark räckte utan köpte visst hela serien. Också. Fast i storleken 6x6" (de andra är 12x12"). Detta mindes inte jag att jag gjort utan fick mej en glad överraskning när jag öppnade paketet. 


Sen hade Kristinas Scrapbooking också rea, och nu hade jag helt glömt bort mina inköp på Pyssloteket och på Scrapbook etc. Så glatt köper jag hela serien i 12x12". 


Så nu står jag här med en hel hög av dessa fina papper. Och inte så där väldans många vinterfoton heller. 

Och till råga på allt hade Sirap i Paris rea. Här köpte jag inte några Bo Bunny-papper. Men däremot råkade jag beställa tio likadana papper, istället för ett. Tur i oturen hade de bara åtta i lager, så jag fick några andra istället. 


Ja, så kan det gå i en förvirrad pappersnörds värld. Och för att lära mej själv en läxa har jag nu infört ett köpstopp. Jag kommer inte att tillåta mej att köpa några mönstrade papper på minst ett halvår. För nån måtta får det väl vara även för en galen pappersnörd. (Jag tänker inte ens berätta om mina galna köp av Bo Bunnys serie 'Enchanted Harvest'...).

Jag har också förbjudit mej själv att inte köpa stickers eller alfabet på detta halvår. Enfärgade cardstock och dies kommer jag att få köpa men det är väl det enda. Vi får väl se hur det går med mitt köpstopp men ambitionen är hög i alla fall.