Rapport från stranden

Likt Adonis klev han upp ur havet. Vattnet från hans långa lockiga hår, droppade ner över axlarna och ner över den håriga bringan. Han kände att de supertihgta speedosarna satt som en smäck. Kolla in mej ladies, tänkte han, kolla in Ivan från Volga, Ivan den förskräcklige.


Nej, det är inte Mr P jag skriver om utan man jag såg på stranden i går. Nu vet jag ju inte alls om han är från Volga eller om han heter Ivan, men det kändes lämpligt. Oddsen är dock låga på att han kommer från Ryssland, det är många ryssar här och jag hör hotellpersonalen prata ryska. Han kan ju ha varit från Serbien, Bulgarien eller Rumänien också, många bilar kommer därifrån.

Jag har nog aldrig sett så många gubbar och män i alldeles för tighta badbyxor. Och många gubbar med enorma magar till det. Det är något jag inte kommer sakna. 

Jag kommer inte heller att sakna alla getingar. Det flyger 4-5 runt oss hela tiden när vi äter. Nu stod det i beskrivningen av ön att det var besvärande många bin, det är här som en stor mängd av all honung i Grekland produceras. Man blir lite blasé, viftar bort dem bara. Även några i vårt sällskap som är superrädda hemma.


Avslutar med en kattbild som knäppgöken tog. Katter finns det gott om här. Överallt. Men inga lösa hundar, och det är himla skönt. 

#1 - - Lillemmish- MODE - INSPO:

Ha en underbar fin tisdag
kram

Svar: Tack det samma!
piaspraliner.blogg.se