Höstmat

Så här dags på året tar jag fram en av mina absoluta favorit-kokböcker: Soppor, Bröd och Röror av de fantastiska systrarna Eisenman. Jag älskar den här boken, som jag fick 2006 eller 2007. Bilderna är fantastiska och recepten underbara. Jag bläddrar och planerar höstens och vinterns soppmiddagar. För visst är det så gott med en varm och god soppa, nybakat bröd med någon god röra på. 
 
 
 
Igår blev det en smarrig Gulaschshoppa från boken, två nybakade bröd (grovt rågbröd och tekakor - inte från boken) men rörorna glömde vi bort. Vad gör väl det när det var så där smarrigt gott. Kidsen åt med god aptit, särskilt knasbollen som fullkomligt älskar Gulaschshoppa. 
 
 
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

nybakt bröd är tamigfan bäst!!

Svar: Eller hur! Varje gång jag bakar undrar jag varför jag inte gör det oftare.
piaspraliner.blogg.se