Mera som Lill-Babs!

När beskedet om Lill-Babs bortgång kom, svämmade nätet och media över med hyllningar. Jag har egentligen inte någon relation alls till Lill-Babs, ingen av mina föräldrar har nånsin lyssnat på henne och jag har heller aldrig träffat henne. Men ändå slås jag av vilken fantastisk människa hon verkar ha varit. Vilken fantastiskt känsla det måste vara, att vara hennes anhöriga och få höra dessa underbara ord mitt i sorgen. 
 
Det finns ingen som har något ont att säga om henne alls. Vem hon än mötte, tog hon sig tid till att vara trevlig. En genuint vänlig och omtänksam människa. Egenskaper som fler i vår värld borde lära sig. Såg på morgon-TV i helgen och där sa en journalist att alla borde "Lill-Babsifieras", speciellt unga artister. Och jag håller med. Inte bara unga artister, utan jag tycker nog att ALLA borde Lill-babsifieras. Världen behöver mer vänlighet och omtänksamhet, och mindre själviskhet och lättkränkthet. Nu menar jag inte glättigt och påklistrat, utan en normal vänlighet till sin omgivning. 
 
Själv skall jag försöka bli bättre på det, från och med nu. Jag skall vara vänlig och trevlig mot folk jag möter. Jag skall bli mer omtänksam mot mina vänner och släkt. Jag skall försöka att alltid ha ett vänligt ord över när jag pratar med folk. Och jag uppmanar dej som läser detta, att göra det samma. Tillsammans Lill-babsifierar vi världen. Från och med nu!