En gnutta julstress

Jag har ju bestämt mej för att denna jul ska bli stressfri. En december utan några egentliga måsten och bara ha det lite gött. Lite bakning varje dag, eller något mer. Om man gör en liten sak varje dag, har man ju koll och behöver inte stressa. Det har funkat fram till idag. 
 
Jag var på möte inne i stan och vi blev färdiga lite tidigare än planerat. Och istället för att jag skulle stanna kvar inne i stan och göra mina sista julklappsinköp, som jag planerat, så åkte jag hem. Vad tänkte jag där, liksom! Genast blev jag lite stressad, för jag kommer inte vara inne i stan mer innan jul. Så jag får ta tåget in på lördag för en snabbsväng. Hade tänkt baka något men det får vara. Nu kan jag återgå till att inte stressa igen. Det så skönt att inte stressa. 
 
Dagens julande kom av sig. Jag hade tänkt baka lite (nu tänker ni nog, hur mycket bakande behöver man egentligen. Och svaret är hälften av det jag gör, men jag har ett uppdämt bakbehov efter den här hösten, så det är bäst att passa på. Det blir ju inte dåligt av att ligga i frysen) men så kom en knäppisens kompis mamma förbi, och hon är så förbaskat trevlig att vi pratade bort en lång stund. Och då hade mitt baksug försvunnit. Nya tag i morgon. Nu sitter jag i soffan och ser på Big Bang och bara slappar. 
 
 
 
Idag tror jag att vi kör en klassiker. En som hängt i sen min ungdom. Mycket kritik har den fått och får fortfarande och jag har hört att Sir Bob Geldoff ångrar den. Men vad gör det idag. Alla mina favoriter från 80-talet är med och den är julstämning ändå.  Ni vet alla vilken det är! "Do they know it's christmas". Here we go!