En rätt vanlig måndag

Sista måndagen innan julafton. En dag där jag jobbat hemifrån med dagen full med möten. Och skapandet av en prototyp, så jag har delat papper i mängder. I morgon blir det release hos chefen. 
 
På eftermiddagsfikat svängde jag bort till vår gårdsbutik och köpte årets julskinka. I vanliga fall brukar det vara många i kö när man kommer, men tydligen var eftermiddagsfikat en bra tid. Två nummer före och jag var tillbaka vid tangentborder på 20 minuter. Så det fick bli dagens julande. För när middagen var klar fastnade jag i soffan, framför mitt favoritprogram "Mord i paradiset". Skönt att drömma sig bort till värmen när det är råkallt ute. Den fuktiga kylan är på västkusten är hemsk. 
 
 
Dagens lilla melodi här i pralinen, blir en klassiker från det glada 80-talet: Mel & Kim. Ni med gott minne från detta årtionde minns säkert att det fanns ett syskonpar som hettte Mel & Kim, som sjöng glad pop. Men detta är inte de, utan Kim Wilde och en brittisk komiker. Ni känner säkert igen den (särskilt ni som lyssnade på Absolute Christmas).