Kungligt bröllop

Satt ensam i soffan och torkade en och annan tår vid lunchtid idag. Familjen har flytt åt olika håll. Fy fasen vad jag älskar kungliga bröllop! Vackra kläder och lyckliga människor. Och det var vackert väder idag. Drottnignen var så söt i sin gröna dress. Och Windsor är ju supoervackert, dit måste vi åka snart känner jag. 
 
Och de prickade in alla mina favoritsaker: stråkensemble, cello, goss-sopraner,  gospelkörer och brudnäbbar, så söta att man spricker. Så självklart föll en och annan tår. 
 
Men jag kom ändå på mej själv att spana efter Eddie och Patsy, där bland gästerna. För hade de funnits på riktigt hade det ju självklart varit bjudna. Och när kyrkokören sjöng så vackert, undrade jag lite vem som kunde vara mördaren eller vilka intriger som sker i körvärlden, där ute i Windsor. För det har ju varit ett antal mord i kyrkomiljöer i både Morden i Midsomer och hos Kommisarie Morse och Lewis. 
 
Men mest av allt var det vackert. Nu är det tydligen slut på kungliga bröllop på ett tag, prins Harry var visst den siste ogifta av alla prinsar och prinsessor i den generationen. Så jag får suga på den här karamellen lite till.